...

...

Pazartesi, Mayıs 04, 2015

Ev Turu / Bahar Temizliği



Yarım bıraktığım taslak yazıları aldı başını gidiyor. Anlatacak şeyler de biriktikçe birikiyor. Neylersin ki bu aralar aklım bir karış havada. Yaza kadar fit olmayla bozdum aklımı. Düzenli olarak yürüyüş yapıyorum. Bir de az yiyorum ama ne hikmetse mutluyum. Aslında yaşanan mutluluk hissi benim açımdan hayra alamet bir durum değil. Yemeyi çok seven, boğazına düşkün, tam bir lezzet avcısı boğa kadını için anormal bir şey bu. Allah sonumuzu hayır etsin :) 

Sıcaklar da birden bastırıverdi. Yaz sıcaklarını sevmeyen birisi olarak aniden mikrodalgaya atılmış gibi hissediyorum. Bir aya kalmaz iyice pişerim, enerjim de düşüverir. Bir de eğer benim gibi sabahtan başlayıp öğleden sonraya kadar güneş alan bir evde yaşıyorsanız, havaların ısınmasının cinnet problemini beraberinde getirmesi de olasıdır.

Diğer yandan havalar jet hızıyla ısınınca sıkı bir bahar temizliği yapmak şart oldu.

Temizliğe başlamadan önce genelde plan yaparım ben. İşe nereden başlayacağımı bilmek ve yapacaklarımı bölümlere ayırmak işimi oldukça kolaylaştırıyor çünkü. Dağınık yapılan her iş gibi iyi planlanmayan ev temizliği de bana göre insanı oldukça yoran bir şey. Bu sebeple planlı programlı temizliği alışkanlık haline getirdim.

Bir de şu blogun işlerini düzenli hale getirsem fena olmayacak aslında ama kısa bir süre daha nafile bir niyet. Öyle görünüyor ki bu aralar yoğun şekilde temizlik işleriyle meşgul olacağım. 

Bu çok zaman harcayıp elle tutulur hiçbir şey anlatamadığım postuma daha fazla temizlikten kaytarmadan son vermek istiyorum. Bir ara aklıma getirip "ah şunu da yazsaydım keşke" diyeceğim muhtemelen ama tamam tamam sustum gidiyorum.

Ama size güzel bir ev detayı ekleyerek :))













images : // el mueble





Salı, Nisan 07, 2015

Bahar Detoksu / Laura Ashley 2015 İlkbahar -Yaz Koleksiyonu





Hava durumu üzerimde büyük bir baskı kurmuş durumda. Nasıl ki baharı karşılarken evlerimizde dip bucak temizliği yapıyorsak ruh temizliği de şart bence.  Ben de ruhumdaki kalabalığı hafifletmek adına, bana kimler ve neler iyi gelmiyorsa bol bol eleme yapıyorum son günlerde. Mesela başta eğlenceli ve masum gibi görünen, zaman geçtikçe kendinize ait tüm boş zamanlarınızı gasp eden sosyal medyanın esiri olmamak adına araya mesafe koymaya karar verdim. Bir nevi sosyal detoks (!) yapıyorum anlayacağınız.

Bir de yeni mevsimde beden temizliği var ki işte onda pek başarılı olamıyorum. Bahar yorgunluğunun ( havalara bakılırsa baharın geleceği yok ama yorgunluğu önden gönderdi sanki ), tril tril bluzlardan fışkırmayan göbeğimin stresini yaşamadan özgürce yaza hazır olmak için yediklerime dikkat etmek istiyorum. Bir arpa boyu kadar yol katetmiş değilim ama istiyorum işte..

Kendime not:

"Sen şuursuzca karbonhidrat tüketirken millet fitness uzmanı oldu. Harekete geç!"

Sanırım derin bir nefes alıp manzaraya hakim bir noktadan kendi durumumuza göz atmaya hepimizin ihtiyacı var.

Yazının başında söylediğim gibi şu sıralar özellikle bana iyi gelen şeyleri yapıyorum. Bu sebeple size Laura Ashley'in İlkbahar / Yaz koleksiyonunda beğendiğim görselleri seçerek ve harika bir gün dileyerek huzurlarınızdan ayrılıyorum. 

Kendime bir de soru:

"Son bir kez pizza mı yesem acaba???" :))




















Cuma, Nisan 03, 2015

Pastel Ev Dekorasyonu / Mutluluk






Özellikle bahar mevsiminde pastel renklere karşı zaafım artıyor. Normalde evimde çok renkli biri değilimdir. Bakmayın blogumun adının "Pembe Yastık" olduğuna. Aslında pembe olan ev eşyasına da sahip değilim (!) . Şöyle cıvıl cıvıl, insanın kanını kaynatan evleri görünce evim renksiz geliyor gözüme ama ne yapayım ben de böyleyim işte.. Görünce sever, olunca istemez cinsinden :)

Evet ne diyordum; baharla birlikte gelen "renkli olma" isteği yaz mevsiminin bitimine doğru son bulur bende. İşte böyle mevsimine göre değişkendir benim beğenilerim. Tek bir kalıba, stile, beğeniye müptela olamıyorum. Açıkçası gözüme güzel gelen her şeyi sevebilirim ben.

Mesela şu fotoğraflardaki pastel detaylardan acayip enerji aldım bugün. Bu enerji umarım benim gibi size de geçmiştir

Fotoğrafların sahibi Kim Timmmerman adlı Hollandalı bir iç mimar. 


Hepinize cıvıl cıvıl, enerji dolu bir hafta sonu dilerim...

















Çarşamba, Nisan 01, 2015

Hoşgeldin Nisan





Nisan ayını çok severim. Bu sene güzel bir başlangıç yapamadık ne yazık ki.. Havaların değişkenliği ve bitmek bilmeyen öksürüğüm enerjimi yerle bir etti. Hele bir de karabasan gibi ülkemizin üzerine çöken sevimsiz olaylar yok mu, birşeyler yazıp paylaşma isteğimi engelliyor. Ama ne olursa olsun artık silkinip kendime gelmem gerekiyor.. Hayat hep olumsuzluklarla sürmez değil mi? Her gecenin ardında bir sabah, her karanlık yolun sonunda bir ışık mutlaka vardır.  

Tabi herkes gibi benim de zaman zaman yaşanılan gerçeklerin yükünü taşıyamayacağımı düşündüğüm zor zamanlarım oluyor ancak her zorluğun ardından bir güzellik geleceğine de inanmak istiyorum... İşte bu düşünce bana yaşanılan acılara katlanma gücü veriyor. Bazen unutup yola devam etmek gerekir. Eğer herşeyi hafızamızda tutsaydık çıldırırdık sanırım.

Bu yüzden nisan ayının misyonu uyanış olsun, umut olsun istiyorum...


Hepimize için içimizde çiçekler açtıran bir Nisan ayı diliyorum.