...

...

Perşembe, Mart 16, 2017

Bohem Tarzı Dekorasyon







Kuralsız ve sıra dışı olmayı bir yaşam tarzı olarak benimseyenlerin tercih ettiği bir stil olarak karşımıza çıkan “Bohem tarzı dekorasyon” son zamanlarda her yerde!

Herkesin hoşuna gitmeyebilir, eve doğru olarak uygulamayı becermek zordur, katılıyorum. Bohem tarzı ev renk uyumu aramadığından, yani zıt renkleri kullanmak gerektiğinden biraz cesaret ister. Biz genelde farklı seçenekleri denemekten çekinip, denenmiş ve beğenilen bir stile yöneldiğimiz için pek uygulanmadığını görüyorum. Sanırım bunun sebebi “bizim daha garantici” yapımızdan ileri geliyor…

Hâlbuki bizim etnik desenli, el emeği ve renkli o kadar güzel dokularımız, motiflerimiz var ki bizim kültürümüzle çok örtüştüğünü düşünüyorum bu stilin. Sadece sevdiğimiz desenleri, dokuları, aksesuarları kendi yaşam biçimimize göre seçip evimize uyarlamak kalıyor.

Renkli ve etnik desenli, özgür ruhlu, rahat bir ev dekore etmek isterken kimse içinde kaybolmak istemez, kaş yaparken göz çıkarılabilir, kabul ediyorum. Ama zaten bu sıra dışı bir tarz ve hayal gücünüzün yaşam biçimine dönüşmüş halini size sunduğu için göz ardı etmeyelim diyorum sadece.

Son olarak; Bohem tarzın en önemli özelliğinin rahatlık olduğunu, vintage, klasik, romantik, eklektik gibi tüm tarzları karıştırmayı seven kişiler için uygun olacağını hatırlatayım.


Aşırı renkli olan bu stile meraklı olanlar için öneri benden, uygulama kısmı sizden!





















Fotoğraflar : Barefoot Gypsy , Luis Galliussi , Bohemian Collective , Kendall Jackson , Jennifer Harrison - Ciacchi , Lilreddotfolks , Residence ,  Apartmen Therapy, Shelterness , The Jungalow  






 

3 yorum:

  1. Çok güzel örnekler...Aşırı renk beni yorsa da monocrom seçimlerin arasına tropikal bitkiler, etnik kilim desenler, hasır dokular ve püsküllü tekstillerle bohem stili katmayı ben de seviyorum sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısın Sebiciğim bu stil bizim Anadolu el baskısı dokumalarımızı, kilimlerimizi kullanmak için biçilmiş kaftan ancak modern kent yaşamıyla ne kadar örtüşür bilemem. Katmanlı dokular hijyen açısından ayrı bir özen ister. Benim gibi her sabah silkenen tüy temizliği yapan birisi için seyirlik yoksa kural tanımayan ruhuma çok uyacağı kesin!
    Bu arada iletişimi yanlışlıkla mı kaybettik ona kafam takıldı benim 🤔

    YanıtlaSil
  3. uzaktan bakması güzel belki ama bende bu kadar rengin içine giremiyorum. Mesela çok güzel kilimlerim var, hepsi çok kıymetli, eski. Ama gel gör ki yaymamla kaldırmam bir oluyor. Ruhumu yoruyor o kadar desen. Ancak dekorasyon zevkinin zamanla çok değiştiğini, hiç olmaz dediğin şeylerin evde yer bulduğunu biliyorum, bu nedenle zamanla belki severim, dur bakalım diyorum. Görsellerin 10 numerooo dostum:)

    YanıtlaSil

Pembe Yastık keyfine katıldığınız için teşekkür ederim...